תוכן ענינים
  1. משקפי שמש מומלצים כל מה שצריך לדעת על משקפי שמש
  2. חורף? רוצו לקנות משקפי שמש! כל מה שצריך לדעת על משקפי שמש
  3. 1. משקפי שמש בכל עונה
  4. 2. אל תסתפקו בפחות מ-100%
  5. 3. המחיר אינו קשור להגנה
  6. 4. כיסוי למשקפיים הוא בגדר חובה
  7. 5. אל תשכחו לכסות את הילדים
  8. 6. משקפי שמש לפעילות ספורטיבית

משקפי שמש מומלצים: כל מה שצריך לדעת על משקפי שמש

משקפי שמש מומלצים: כל מה שצריך לדעת על משקפי שמש

חורף? רוצו לקנות משקפי שמש! כל מה שצריך לדעת על משקפי שמש

הרבה אנשים מתייחסים אל משקפי שמש כאביזר אופנה, אך הם הרבה יותר מכך. הם כלים חשובים להגנה על העיניים שלנו מקרני אולטרה סגול (UV), אנרגיית הקרינה שמייצרת השמש שעלולות לפגוע ברקמות פני העין, בעדשה ובקרנית. לאורך זמן, נזקים אלו עלולים להוביל לקטרקט, ניוון מקולרי ומצבי עיניים אחרים שיכולים להגיע עד עיוורון. ריכזנו עבורכם את הטיפים החשובים שאתם צריכים לדעת על משקפי שמש.

1. משקפי שמש בכל עונה

אנחנו נוטים לחשוב על משקפי שמש רק בקיץ בזמן שהשמש קודחת בחוץ, אך בחורף חשוב גם כן להרכיב משקפי שמש ובכל ימות השנה. גם בחורף, במיוחד בחורף הישראלי, השמש עדיין פולטת קרני UV שעלולות להזיק לעיניים שלכם. לא רק השמש יכולה להזיק, אלא גם מזג האוויר הקר בו יש פחות לחות עלול לגרום לעיניים שלכם להיות יבשות, אדומות או דלקתיות.

2. אל תסתפקו בפחות מ-100%

בעת רכישת משקפי שמש, ודאו שיש להם תג או מדבקה שאומרים שהם מספקים 100 אחוז הגנה מפני UV. הגנת UV היא הגורם החשוב ביותר שיש לקחת בחשבון בעת רכישת משקפי שמש, לכן הקפידו תמיד לחפש את התווית או בדקו אזכור ודאי לכך שהמשקפיים אכן עם הגנת UV ב100 אחוז.

3. המחיר אינו קשור להגנה

משקפי שמש לא חייבים להיות יקרים כדי להיות בטוחים ויעילים. משקפי שמש של בית מרקחת המסומנים כ-100 אחוז חוסמי UV הם בחירה טובה יותר מאשר משקפי שמש בחנות מעצבים ללא הגנה.

4. כיסוי למשקפיים הוא בגדר חובה

הדבר הכי לא בטוח שניתן לעשות עם משקפי השמש הוא לזרוק אותם בתיק ללא שום כיסוי. משקפיים יכולים בקלות להישבר או להישרט, לכן כדאי לשמור את משקפי השמש במארז רך כדי למנוע שבירה ושריטות. במיוחד אם קניתם משקפי שמש יקרות אתם לא רוצים להתעסק בתיקון שלהם שיכול לעלות לכם בעוד כסף.

5. אל תשכחו לכסות את הילדים

משקפי שמש לנשים ומשקפי שמש לגברים הם עניין שבשגרה, אבל אל לנו לשכוח גם את הילדים שלנו. יש להשקיע גם במשקפי שמש לילדים. ילדים מסתכנים בחשיפה גבוהה יותר ל- UV מכיוון שהאישונים שלהם גדולים יותר והעיניים שלהם עדיין מתפתחות. לא רק ילדים צריכים משקפי שמש, כיום תוכלו למצוא גם משקפי שמש לתינוקות. זכרו, משקפי שמש הם כמו קרם הגנה לעיניים, לכן אל תשכחו גם להשגיח על העיניים של הילדים שלכם לפני יציאה אל השמש.

6. משקפי שמש לפעילות ספורטיבית

כל ספורטאי טוב צריך לכלול משקפי שמש ספורט בתיק הספורט שלו, מכיוון שהם מהווים מרכיב מרכזי להגנה על העיניים מפני מכות או קרינת שמש. המאפיינים החשובים ביותר של משקפי שמש ספורטיביים הם האיכות האופטית ותכונות השיפור החזותי של העדשות. עדשות מקוטבות (עדשות פולארויד) מומלצות מאוד עבור ענפי ספורט ופעילויות רבות מכיוון שהן מפחיתות סנוור מאור המשקף ממשטחים שטוחים, כגון מים, חול או שדה של שלג.